LEES HIER HET LAATSTE NIEUWS M.B.T. diverse GS modellen


23-09-2023: Gelekte foto's van de R1300GS model 2024.

Kort voor de officiële presentatie (28-09-2023) zijn op verschillende sites foto's gelekt van van de nieuw R1300GS. Onderstaand alvast een voorproefje van wat komen gaat. (klik op de afbeelding voor vergroting) Meest opvallend zijn de koplamp, die wat lagen in het voorfront gepositioneerd is en uiteraard de cylinderkop van het nieuwe 1300 cc blok.

live Presentatie bmw motorrad R 1300 GS model 2024 / 28-09-2023 (17.00 uur)

 

07-09-2023: Bekijk onderstaande introductie video van BMW Motorrad van de BMW F 800 GS, F 900 GS en de F 900 GS Adventure. Wil je alle ins and outs weten van deze modellen, download dan de PDF file met alle info hier beneden.

 

Download
Info: BMW F 800 GS, F 900 GS and F 900 GS Adventure
Wil jij alle ins and outs weten van de BMW F 800 GS, F 900 GS en de F 900 GS Adventure? Download dan deze PDF file met alle info over deze modellen!
BMW_Motorrad_presents_the_new_BMW_F_900_
Adobe Acrobat document 483.2 KB

06-09-2023: 7 september 17.00 uur presenteert BMW motorrad de F900GS

BMW motorrad zal op hun YouTube kanaal de opvolger van de F750GS en de F850GS / Adventure, de F900GS presenteren. Diverse Engelse sites hebben hier melding van gemaakt. Persoonlijk was mij dit nieuws ontgaan. Inderdaad staat HIER "Hungry For More | #SpiritOfGS" gepland. Aangezien de presentatie van de R1300GS gepland staat voor 28 september, kan het hier alleen maar gaan om de F serie GS . Ik ben benieuwd waarmee BMW Motorrad ons gaat verblijden. Voor wat de specificaties van het blok betreft zullen er waarschijnlijk weinig verrassingen zijn. Het 895cc paralleltwin blok dat ook al is te vinden in de F900R en F900XR, levert 105 pk (77 Kw) en 92 Nm, waarmee het koppel hetzelfde is gebleven als in de 850cc voorganger. Mijn persoonlijke mening over deze 900GS zal binnenkort te lezen zijn op deze site.

 

16-08-2023: Wat is er zo speciaal aan de R1250GS ULTIMATE edition?

Als je een motorfiets wilt bewaren voor het nageslacht moet je de eerste versie van het model hebben of de laatste van een serie. Eigenaren van een originele BMW R 80 GS hebben een kostbare motorfiets in handen. Rijders van de BMW R 1250 GS Ultimate Edition, de laatste versie uit de 1250-serie die begon in 2012, kunnen rekenen op een waardevaste motorfiets. Maar moet je alleen daarom een BMW R 1250 GS Ultimate Edition hebben?

 

Unieke accessoires

De reden waarom BMW de R 1250 GS Ultimate Edition brengt is natuurlijk omdat er een opvolger komt… Daar kun je op wachten, maar weet wel dat de R 1250 GS Ultimate Edition verrijkt is met zo’n beetje alle BMW-elektronica, speciale accessoires en met op maat gemaakte 719-details. Ook valt de Ultimate Edition op met z’n Triple Black finish, zwarte radiator afdekking ‘Style’ en grote, zwarte carterbescherming voor als je offroad gaat.

 

Blijvend icoon

De BMW R 1250 GS Ultimate Edition is het laatste model uit de fameuze 1250-serie. Deze reis-enduro’s zijn al jarenlang de meest populaire motorfietsen ter wereld. Dat is niet voor niets, want naast veiligheid en rijeigenschappen staat de GS-serie vooral bekend als avonturenmotor waarmee je overal ter wereld nieuwe verhalen maakt die je tot in eeuwigheid van dagen zult blijven herinneren. De R 1250 GS Ultimate Edition – met unieke gravure op het stuur – is het model dat stijl verbindt met avontuur. Want stijlvol is de R 1250 GS Ultimate Edition zeker.

 

Gelimiteerde oplage

Speciale modellen hebben als voordeel dat er niet zo heel veel van worden gebouwd. Dat maakt zo’n limited edition later tot veel gezochte modellen en dat is van invloed op de waarde. Dat gaat zeker op voor de R 1250 GS Ultimate Edition, omdat deze BMW voor een sterke prijs – € 29.950,- – is uitgerust met zo’n beetje alle elektronische rijhulpen en comfortaccessoires:

  • ABS Pro
  • DTC
  • Hill Control
  • Dynamic ESA
  • Rijmodi Pro met HSC Pro
  • DBC
  • MSR
  • Adaptieve bochtenverlichting
  • Altijd de beste versie

Jarenlang hebben honderdduizenden motorrijders plezierige tochten gereden op een model uit de R 1250 GS-serie. Gezamenlijk hebben ze miljoenen kilometers over asfalt, zand- en gravelwegen en woestijnpistes gereden. Dat heeft een schat aan ervaringsgegevens opgeleverd waardoor BMW de R 1250 GS vanaf 2012 – het introductiejaar – steeds wist te verbeteren en verfijnen. Al die wetenschap concentreert zich nu in de laatste versie van een geliefde reis-enduro: de R 1250 GS Ultimate Edition. Is dit dan de beste versie van de 1250 GS-familie? Dat durven we niet te beweren, maar het is wel de meest begerenswaardige.

Bron: motor.nl

 

03-07-2023: 100 jarig BMW motorrad onthult op 28 september de nieuwe R1300GS

Op 28 september 2023 wordt tijdens de feestelijke opening van BMW Motorrad Welt in Berlijn ook de langverwachte BMW R 1300 GS gepresenteerd. De nieuwe ‘thuishaven van het merk’ bevindt zich naast de BMW Motorrad-fabriek in Berlijn-Spandau. Tijdens een exclusief openings-evenement wordt de langverwachte BMW R 1300 GS onthuld. Je kunt de openingsceremonie volgen via een livestream op de social mediakanalen van BMW.

 

Nummer 1 miljoen GS-boxer is een Triple Black

Op 21 juni 2023 rolde de 1.000.000ste GS-boxer van de band in de BMW Motorrad-fabriek in Berlijn-Spandau. Het betrof een BMW R 1250 GS Triple Black – zie foto. Sinds 1969 bouwt BMW motorfietsen in Berlijn waar sinds 1980 ook de GS-boxermodellen vandaan komen.

Bron: motor.nl

 

08-05-2023: BMW introduceert de nieuwe R 1250 GS Ultimate Edition

De R 1250 GS Ultimate Edition van BMW is een limited edition met een productie van slechts 2.100 stuks wereldwijd. Het is waarschijnlijk de rijkst uitgeruste en meest exclusieve versie van de best verkochte motorfiets van BMW.

 

Deze nieuwe editie van de BMW R 1250 GS is een eerbetoon aan de meer dan 40 jaar geschiedenis van het model en heeft een hoogwaardige uitrusting die voortkomt uit de Triple Black-uitvoering, aangevuld met enkele unieke details en speciale pakketten. Zelf ben ik niet zo gevoelig voor al die jubileum uitvoeringen tenzij ze echt iets toevoegen (behalve de prijs) Ook in dit geval zou ik kiezen om te wachten op de aankomende nieuwe GS model(len)

Bron: motor.nl (+ mijn persoonlijke noot)

 

20-11-2022: 2023 BMW R 1300 GS krijgt een nieuw chassis

Foto’s bevestigen een vloeistofgekoeld blok en een nieuw chassis van aluminiumlegering. De BMW R 1300 GS is in z’n eindfase aangeland, maar wordt pas in 2023 verwacht.

 

BMW heeft weer een stap gezet met de nieuwe BMW R 1300 GS. Al sinds de zomer van 2021 zien we spionagefoto’s. Er wordt ook al twee jaar gesproken over een nieuw model dat de huidige BMW R 1250 GS gaat vervangen. Zoals we je al vertelden, had de fabrikant uit München nieuwe modelnummers aangevraagd: R1300GS, R1400GS en M1300GS. Deze acroniemen werden in maart 2022 per ongeluk op de officiële BMW-website geplaatst.

 

De aanstaande weg-enduro werd door 1000PS.at gefotografeerd tijdens offroad-tests. Je ziet daarom ook profielbanden om de velgen. Nog niet gespaakt, maar die zullen er vast komen. Achterop de bagagedrager zit een box die de verschillende bedrijfsparameters registreert van de nieuwe GS. Het blok is de gebruikelijke boxer. We zien wel een ander carter en een andere clinderkop en cilinderconstructie. Volledige vloeistofkoeling is zeker en niet alleen voor de verbrandingskamers. De radiatoren zijn groter en er is een ruimte gereserveerd voor de centrale veer van de Telelever-voorvork. De cilinderinhoud zou ongeveer 1300 cc bedragen en ongeveer goed zijn voor een degelijke 140 pk.

 

Laten we naar het chassis gaan. Zoals gezegd hebben we de Telelever voor en achter een nieuwe, enkelzijdige achterbrug van aluminiumlegering. Op deze foto’s valt nog een detail op. Het nieuwe achterframe is gemaakt van een aluminiumlegering en niet langer van staal. Dit zou de fiets ranker moeten maken. Het uiterlijk van de R 1300 GS is volledig nieuw, maar niets is natuurlijk definitief. Het spatbord is nog steeds snavelvormig, terwijl de lichtclusters er nieuw uitzien. Boven de koplamp zit een radar, die aan de achterzijde zit boven de kentekenplaat.

Bron: motor.nl

 

30-03-2022: Nieuwe BMW R1300 GS, R1400 GS en M1300 GS op komst!

Op het internet circuleren alvast enkele spionagefoto’s die een GS-revolutie laten zien: van een nieuwe motor, over een vernieuwd chassis, tot een compleet vernieuwde styling en een radar voor adaptieve cruisecontrole. Bom(metje) in adventureland.

 

Groter blok

Vorige zomer al doken de eerste spionagefoto’s op van de toekomstige GS. Daaruit konden we – behalve de meug naar een voor de gelegenheid opgediepte camouflageprint – opmaken dat de nieuwe een geheel nieuw uiterlijk zou krijgen, voorzien zou zijn van radartechnologie, een nieuw frame aangemeten krijgt én ook het blok op de schop gaat. Daarover gesproken: de krachtbron zou op de nieuwkomer een grotere cilinderinhoud hebben dan de huidige 1254 cc. Dat om zowel vermogen als koppel op peil te houden én tegelijk de norm van Euro5+ (2024) vlot te halen – zowel qua uitstoot als geluid.

 

Niet één, maar drie nieuwe modellen

Tot nog toe was elk bericht rond de BMW R 1300 GS pure speculatie, maar nu zijn er ook aanwijzingen dat de machine er ook daadwerkelijk komt. In een online formulier op een officiële site voor serviceaanvragen van BMW, waarin praktisch elk model van de Beierse motorbouwer wordt opgesomd, duiken immers drie nieuwe modellen op: R1300 GS, R1400 GS en M1300 GS. We hadden al een voorgevoel dat er een grotere GS op komst was, zelfs nadat BMW een patentaanvraag had ingediend voor ‘M1300 GS’. Een overeenkomstige R1300 GS is vrij logisch, maar een R1400 GS is een beetje een verrassing. Ondanks de verschillende naamgeving, gaan we ervan uit dat beide modellen dezelfde cilinderinhoud zullen hebben (tussen 1300 en 1400 cc), vergelijkbaar met de F750 GS en F850 GS, die dezelfde 853 cc twin delen.

 

(Voorlopig) geen Adventure

Spitten we de website verder uit, dan is er voorlopig geen sprake van een Adventure-versie. Al hoeft dat niet te betekenen dat die er helemaal niet komt. Bij de vorige generaties duurde het ook steevast enkele maanden tussen de presentatie van de ‘gewone’ en de lancering van de met grote brandstoftank en langere veerwegen uitgeruste Adventure. Of misschien wordt de R1400 GS wel gewoon de Adventure, wie weet. Wanneer we de flink uit de kluiten gewassen drieling mogen verwachten is niet meteen duidelijk, maar dat ze nu al in de servicedocumenten opduiken, doet vermoeden dat ze de motorbeurzen van eind dit jaar wel halen. Fingers crossed voor een lancering in 2023!

Bron: motor.nl