Technische specificaties BMW RT modellen vanaf 2005


TECHNISCHE INFORMATIE BMW R1250RT 2019 - heden


 

Motor Type

 

Boring x slag

Cylinderinhoud

Vermogen

Koppel

Compressieverhouding

Motormanagement

Uitlaatgas reiniging

 

Prestaties / Verbruik

Topsnelheid

Verbruik per 100 km

CO2 uitstoot

Brandstof

 

Elektrische installatie

Dynamo

Accu

 

Aandrijving

Koppeling

Transmissie

Secundaire overbrenging

 

Rijwielgedeelte / remmen

Frame

Voorwielgeleiding  en vering

Achterwielgeleiding en vering

 

 

Veerweg voor / achter

Wielbasis

Naloop

Balhoofdhoek

Velgen

Velgmaat voor

Velgmaat achter

Bandenmaat voor

Bandenmaat achter

Remmen voor

 

Remmen achter

ABS

 

Afmetingen gewicht

Zithoogte onbeladen

Binnenbeencurve onbeladen

 

Tankinhoud

Reserve

Lengte

Hoogte

 

Breedte inclusief spiegels

Breedte inclusief koffers

Rijklaargewicht

Maximaal toelaatbaar gewicht

Maximale belading

 

Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, balansas, variabel motortiming-systeem: BMW ShiftCam

102,5 mm x 76 mm

1254 CC

100 kW bij 7750 t/min

143 Nm bij 6250 t/min

12,5 : 1

Electronische inspuiting

Geregelde 3-weg katalysator, Euro 4 emissienorm

 

 

> 200 km / uur

4,75 l / 100 km

110 g / km

Euro loodvrij 95 (RON), door optimaal motormanagement geschikt te maken voor 91 tot 98 (RON

 

3 Fasen 508 W (nominaal)

12 V / 12 Ah, onderhoudsvrij

 

 

Meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend

Constant mesh 6-versnellingsbak met schuine vertanding

Cardan

 

 

2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie

BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen

Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning hydraulisch traploos instelbaar (handmatig), uitgaande demping traploos instelbaar (handmatig)

120 mm / 136 mm 

1485 mm

116 mm

64,1°  

Gegoten aluminium

3,50'' x 17''  

5,50'' x 17''  

120/70 ZR 17  

180/55 ZR 17  

Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen 

Vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw 

BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal) 

 

 

805 / 825 mm (lage buddyseat: 760 / 780 mm; hoge buddyseat: 830 / 850 mm) 

1.810 / 1.850 mm (lage buddyseat: 1.740 / 1.780 mm; hoge buddyseat: 1.875 / 1.915)

25 l

4 l

2.222 mm  

Min. 1.405 mm; max. 1.570 mm  (Sijlvariant Sport: min. 1.360 mm; max. 1.480 mm)

985 mm

990 mm

279 kg

505 kg

226 kg



TECHNISCHE INFORMATIE BMW R1200rt 2014 - 2018


Motor

Type

Boring x slag

Cilinderinhoud

Vermogen

Koppel

Compressieverhouding

Mengselvorming / motormanagement

Uitlaatgasreiniging

 

Prestaties / verbruik

Topsnelheid

Verbruik per 100 km bij

90km/h constant

Verbruik per 100 km bij

120 km/h constant

Brandstof

 

Elektrische installatie

Dynamo

Accu

Aandrijving

Koppeling

Transmissie

Secundaire overbrenging

 

Rijwielgedeelte / remmen

Frame

Voorwielgeleiding / -vering

Achterwielgeleiding / -vering

 

Veerweg voor / achter

Wielbasis

Naloop

Balhoofdhoek

Velgen

Velgmaat, voor

Velgmaat, achter

Bandenmaat, voor

Bandenmaat, achter

Remmen, voor

Remmen, achter

ABS

 

Maten / gewichten

Lengte

Breedte incl. spiegels

Hoogte zonder spiegels

Zithoogte, onbeladen

Binnenbeen curve, onbeladen

Rijklaargewicht

Drooggewicht

Max. toelaatbaar totaalgewicht

Max. belading (bij standaarduitrusting)

Tankinhoud

Reserve

BMW R1200RT LC Boxer 

lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas

101 mm x 73 mm

1.170 ccm

92 kW (125 pk) bij 7.750 t/min

125 Nm bij 6.500 t/min

12,5 : 1

Elektronische inspuiting / digitaal motormanagement BMS-K+ met elektronische gasklepbediening

geregelde 3-wegkatalysator, Euro 3-emissienorm

 

 

> 200 km/h

 

3.9 l

 

5.3 l

euro loodvrij (RON 95)

 

 

3-fasen 540 W

12 V / 16 Ah

 

meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend

klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding

cardan

 

 

2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie

BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen

enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar

120 mm / 136 mm

1.485 mm

116 mm

63,6°

gegoten aluminium

3,50 x 17"

5,50 x 17"

120/70 ZR 17

180/55 ZR 17

Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen

Vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw

Standaard uitgerust met BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal)

 

 

2.222 mm

982,8 mm (gemeten over koffers: 984,5 mm)

1.415,6 mm

805/ 825 mm , lage buddy: 760 / 780 mm, hoge buddy: 830 / 850 mm

1810 / 1850 mm, lage buddy 1740 / 1780 mm, hoge buddy 1875 / 1915 mm

274 kg

235 kg

495 kg

 

221 kg

25,0 l

ca. 4,0 l



TECHNISCHE INFORMATIE BMW R1200rt 2010 - 2013


Motor

Type

 

Boring x slag

Cilinderinhoud

Vermogen

Koppel

Compressieverhouding

Mengselvorming / motormanagement

Uitlaatgasreiniging

 

Prestaties / verbruik

Topsnelheid

Verbruik per 100 km bij 90km/h constant

Verbruik per 100 km bij 120 km/h constant

Brandstof

 

Elektrische installatie

Dynamo

Accu

 

Aandrijving

Koppeling

Transmissie

Secundaire overbrenging

 

Rijwielgedeelte / remmen

Frame

Voorwielgeleiding / -vering

Achterwielgeleiding / -vering

 

Veerweg voor / achter

Wielbasis

Naloop

Balhoofdhoek

Velgen

Velgmaat, voor

Velgmaat, achter

Bandenmaat, voor

Bandenmaat, achter

Remmen, voor

Remmen, achter

ABS

 

Maten / gewichten

Lengte

Breedte incl. spiegels

Hoogte zonder spiegels

Zithoogte, onbeladen

 

Binnenbeen curve, onbeladen

 

Rijklaargewicht

Drooggewicht

Max. toelaatbaar totaalgewicht

Max. belading (bij standaarduitrusting)

Tankinhoud

Reserve

BMW R1200RT Boxer

lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen en 4 radiaal geplaatste kleppen per cilinder, centraal geplaatste balansas

101 mm x 73 mm

1.170 ccm

81 kW (110 pk) bij 7.750/min

120 Nm bij 6.000/min

12,0 : 1

elektronische inspuiting in inlaattraject / digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling, dubbele ontsteking

geregelde 3-wegkatalysator, Euro 3-emissienorm

 

 

> 200 km/h

 

4,1 l

 

5,2 l

Super plus loodvrij 98 RON, dankzij automatische slagregeling echter rijbaar tot ten minste 95 RON

 

draaistroomgenerator 60 A / 720 W

12 V / 19 Ah onderhoudsvrij

 

 

Enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend

Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak (overdrive)

Cardan

 

 

2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie

BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 35 mm, centraal geplaatst veerbeen

Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar

120 mm / 135 mm

1.485 mm

110 mm

63,8°

gegoten aluminium

3,50 x 17"

5,50 x 17"

120/70 ZR 17

180/55 ZR 17

zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen

vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw

Standaard uitgerust met BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal)

 

 

2.230 mm

905 mm (gemeten over koffers: 980 mm)

1.430 mm

820 / 840 mm (verlagingsset: 750 mm, extra lage buddy (eendelig): 765 mm, lage buddy: 780 / 800 mm, comfort buddy: 785 mm)

1.880 / 1.920 mm (verlagingsset: 1.750 mm, extra lage buddy (eendelig): 1.780 mm, lage buddy: 1800 / 1.840 mm, comfort buddy: 1.820 mm)

263 kg

233 kg

495 kg

 

232 kg

25,0 l

ca. 4,0 l



TECHNISCHE INFORMATIE BMW R1200RT 2005 - 2009


Motor

 

Boring x slag

Cylinderinhoud

Vermogen

Koppel

Compressieverhouding

Motormanagement

Uitlaatgas reiniging

 

Prestaties / Verbruik

Topsnelheid

Verbruik per 100km bij 90 km constant

Verbruik per 100km bij 120 km constant

Brandstof

 

Elektrische installatie

Dynamo

Accu

 

Aandrijving

Koppeling

Transmissie

 

Rijwielgedeelte / remmen

Frame

Voorwielgeleiding / vering

 

Achterwielgeleiding / vering

 

 

 

Veerweg voor / achter

Wielbasis onbeladen

Naloop onbeladen

Balhoofdhoek

Velgen

Velgmaat voor

Velgmaat achter

Bandenmaat voor

Bandenmaat achter

Remmen voor

 

Remmen achter

ABS

 

Maten / gewichten

Zithoogte

Rijklaargewicht

Drooggewicht

Max toelaatbaar gewicht

Max belading

Tankinhoud

Lengte

Hoogte

Breedte

Type lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, een nokkenas en vier kleppen per cilinder, centrale balansas

101 mm x 73 mm

1170 cc

81 kW (110 pk) bij 7.500 t/min

115 Nm bij 6.000 t/min

12 : 1

Elektronische inspuiting in inlaattraject / BMW motormanagement

Geregelde 3-weg-katalysator met 1 lambdasonde per cilinder, emissienorm EU-3

 

 

200 km / uur

 

3,6 l

 

4,8 l

Superplus loodvrij RON 98; dankzij pingelsensoren is RON 95 ook geschikt

 

 

Wisselstroom 60 A / 720 W

12 V / 19 Ah onderhoudsvrij

 

 

Enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend

Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding

 

 

Tweedelig, voor- en achterframe met meedragende motortransmissie-eenheid

BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 35 mm, centraal geplaatst veerbeen (uitgaande demping bij ESA* elektronisch instelbaar)

Eenzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever, WAD-veerbeen, veervoorspanning handmatig met draaiknop hydraulisch traploos (bij ESA* elektronisch) instelbaar, uitgaande demping (bij ESA* elektronisch) instelbaar

120 mm / 135 mm

1485 mm

115,8 mm

63,8°

Gegoten aluminium

3,50 x 17"

5,50 x 17"

120 / 70 ZR 17

180 / 55 ZR 17

Remsysteem met dubbele schijfremmen, zwevend gemonteerd, diameter 320 mm, 4-zuiger vaste remklauwen

Schijfrem, diameter 265 mm, 2-zuiger zwevende remklauw

BMW Motorrad Integral ABS (deelintegraal)

  

 

820 mm / 840 mm 780 mm / 800 mm (lage buddyseat, optie)

259 kg

229 kg

495 kg

236 kg

27 l waarvan 4 l reserve

2230 mm

Zonder spiegels windscherm laag 1.430 mm windscherm hoog 1.560 mm

Incl. spiegels 905 mm (gemeten over koffers: 980 mm)