Motor Type
Boring x slag
Cylinderinhoud
Vermogen
Koppel
Compressieverhouding
Motormanagement
Uitlaatgas reiniging
Prestaties / Verbruik
Topsnelheid
Verbruik per 100 km
CO2 uitstoot
Brandstof
Elektrische installatie
Dynamo
Accu
Aandrijving
Koppeling
Transmissie
Secundaire overbrenging
Rijwielgedeelte / remmen
Frame
Voorwielgeleiding en vering
Achterwielgeleiding en vering
Veerweg voor / achter
Wielbasis
Naloop
Balhoofdhoek
Velgen
Velgmaat voor
Velgmaat achter
Bandenmaat voor
Bandenmaat achter
Remmen voor
Remmen achter
ABS
Afmetingen gewicht
Zithoogte onbeladen
Binnenbeencurve onbeladen
Tankinhoud
Waarvan reserve
Lengte incl. spatbord
Hoogte incl. windscherm
Breedte inclusief spiegels
Breedte inclusief koffers
Onbeladen rijklaargewicht
Maximaal toelaatbaar gewicht
Maximale belading
Lucht-/vloeistofkoeler 2-cilinder-4takt boxermotor met 2 spoorwielaangedreven nokkenassen, een compensatieas en variabele inlaat-nokkenasbesturing: BMW ShiftCam
102,5 mm x 76 mm
1254 cc
100 kW bij 7.750 t/min
143 Nm bij 6.250 t/min
12,5 : 1
Elektronische aanzuiginjectie/digitaal motormanagement: BMS-O met E-Gas
Geregelde 3-wegkatalysator, EU-5
Meer dan 200 km/h
Per 100 km conform WMTC (worldwide-harmonized motorcycle testcycle) 4,75 l/100km
110 g/km
Euro loodvrij 95 (RON), door optimaal motormanagement geschikt te maken voor 91 tot 98 (RON)
Drie-fasen 508 W (nominaal)
12 V / 12 Ah, onderhoudsvrij
Meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend
Constant mesh 6-versnellingsbak met schuine vertanding
Cardan
2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie
BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen
Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning hydraulisch traploos instelbaar (handmatig), uitgaande demping traploos instelbaar (handmatig)
Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning hydraulisch traploos instelbaar (handmatig), uitgaande demping traploos instelbaar (handmatig)
1.485 mm
116 mm
64,1°
Gegoten aluminium
3,50'' x 17''
5,50'' x 17''
120/70 ZR 17
180/55 ZR 17
Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen
Vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw
BMW Motorrad volledig integraal ABS Pro (volledig geïntegreerde remfunctie, geoptimaliseerd voor overhellen)
805 / 825 mm (lage buddyseat: 760 / 780 mm; hoge buddyseat: 830 / 850 mm)
1.810 / 1.850 mm (lage buddyseat: 1.740 / 1.780 mm; hoge buddyseat: 1.875 / 1.915)
25 l
ca. 4 l
2.222 mm
Min. 1.460 mm, max. 1.570 mm (stijlvariant Sport: min. 1.360 mm, max. 1.480 mm)
985 mm
990 mm
279 kg
505 kg
226 kg
Motor Type
Boring x slag
Cylinderinhoud
Vermogen
Koppel
Compressieverhouding
Motormanagement
Uitlaatgas reiniging
Prestaties / Verbruik
Topsnelheid
Verbruik per 100 km
CO2 uitstoot
Brandstof
Elektrische installatie
Dynamo
Accu
Aandrijving
Koppeling
Transmissie
Secundaire overbrenging
Rijwielgedeelte / remmen
Frame
Voorwielgeleiding en vering
Achterwielgeleiding en vering
Veerweg voor / achter
Wielbasis
Naloop
Balhoofdhoek
Velgen
Velgmaat voor
Velgmaat achter
Bandenmaat voor
Bandenmaat achter
Remmen voor
Remmen achter
ABS
Afmetingen gewicht
Zithoogte onbeladen
Binnenbeencurve onbeladen
Tankinhoud
Reserve
Lengte
Hoogte
Breedte inclusief spiegels
Breedte inclusief koffers
Rijklaargewicht
Maximaal toelaatbaar gewicht
Maximale belading
Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, balansas, variabel motortiming-systeem: BMW ShiftCam
102,5 mm x 76 mm
1254 CC
100 kW bij 7750 t/min
143 Nm bij 6250 t/min
12,5 : 1
Electronische inspuiting
Geregelde 3-weg katalysator, Euro 4 emissienorm
> 200 km / uur
4,75 l / 100 km
110 g / km
Euro loodvrij 95 (RON), door optimaal motormanagement geschikt te maken voor 91 tot 98 (RON
3 Fasen 508 W (nominaal)
12 V / 12 Ah, onderhoudsvrij
Meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend
Constant mesh 6-versnellingsbak met schuine vertanding
Cardan
2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie
BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen
Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning hydraulisch traploos instelbaar (handmatig), uitgaande demping traploos instelbaar (handmatig)
120 mm / 136 mm
1485 mm
116 mm
64,1°
Gegoten aluminium
3,50'' x 17''
5,50'' x 17''
120/70 ZR 17
180/55 ZR 17
Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen
Vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw
BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal)
805 / 825 mm (lage buddyseat: 760 / 780 mm; hoge buddyseat: 830 / 850 mm)
1.810 / 1.850 mm (lage buddyseat: 1.740 / 1.780 mm; hoge buddyseat: 1.875 / 1.915)
25 l
4 l
2.222 mm
Min. 1.405 mm; max. 1.570 mm (Sijlvariant Sport: min. 1.360 mm; max. 1.480 mm)
985 mm
990 mm
279 kg
505 kg
226 kg
Motor
Type
Boring x slag
Cilinderinhoud
Vermogen
Koppel
Compressieverhouding
Mengselvorming / motormanagement
Uitlaatgasreiniging
Prestaties / verbruik
Topsnelheid
Verbruik per 100 km bij
90km/h constant
Verbruik per 100 km bij
120 km/h constant
Brandstof
Elektrische installatie
Dynamo
Accu
Aandrijving
Koppeling
Transmissie
Secundaire overbrenging
Rijwielgedeelte / remmen
Frame
Voorwielgeleiding / -vering
Achterwielgeleiding / -vering
Veerweg voor / achter
Wielbasis
Naloop
Balhoofdhoek
Velgen
Velgmaat, voor
Velgmaat, achter
Bandenmaat, voor
Bandenmaat, achter
Remmen, voor
Remmen, achter
ABS
Maten / gewichten
Lengte
Breedte incl. spiegels
Hoogte zonder spiegels
Zithoogte, onbeladen
Binnenbeen curve, onbeladen
Rijklaargewicht
Drooggewicht
Max. toelaatbaar totaalgewicht
Max. belading (bij standaarduitrusting)
Tankinhoud
Reserve
BMW R1200RT LC Boxer
lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas
101 mm x 73 mm
1.170 ccm
92 kW (125 pk) bij 7.750 t/min
125 Nm bij 6.500 t/min
12,5 : 1
Elektronische inspuiting / digitaal motormanagement BMS-K+ met elektronische gasklepbediening
geregelde 3-wegkatalysator, Euro 3-emissienorm
> 200 km/h
3.9 l
5.3 l
euro loodvrij (RON 95)
3-fasen 540 W
12 V / 16 Ah
meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend
klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding
cardan
2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie
BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen
enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar
120 mm / 136 mm
1.485 mm
116 mm
63,6°
gegoten aluminium
3,50 x 17"
5,50 x 17"
120/70 ZR 17
180/55 ZR 17
Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen
Vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw
Standaard uitgerust met BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal)
2.222 mm
982,8 mm (gemeten over koffers: 984,5 mm)
1.415,6 mm
805/ 825 mm , lage buddy: 760 / 780 mm, hoge buddy: 830 / 850 mm
1810 / 1850 mm, lage buddy 1740 / 1780 mm, hoge buddy 1875 / 1915 mm
274 kg
235 kg
495 kg
221 kg
25,0 l
ca. 4,0 l
Motor
Type
Boring x slag
Cilinderinhoud
Vermogen
Koppel
Compressieverhouding
Mengselvorming / motormanagement
Uitlaatgasreiniging
Prestaties / verbruik
Topsnelheid
Verbruik per 100 km bij
90km/h constant
Verbruik per 100 km bij
120 km/h constant
Brandstof
Elektrische installatie
Dynamo
Accu
Aandrijving
Koppeling
Transmissie
Secundaire overbrenging
Rijwielgedeelte / remmen
Frame
Voorwielgeleiding / -vering
Achterwielgeleiding / -vering
Veerweg voor / achter
Wielbasis
Naloop
Balhoofdhoek
Velgen
Velgmaat, voor
Velgmaat, achter
Bandenmaat, voor
Bandenmaat, achter
Remmen, voor
Remmen, achter
ABS
Maten / gewichten
Lengte
Breedte incl. spiegels
Hoogte zonder spiegels
Zithoogte, onbeladen
Binnenbeen curve, onbeladen
Rijklaargewicht
Drooggewicht
Max. toelaatbaar totaalgewicht
Max. belading (bij standaarduitrusting)
Tankinhoud
Reserve
BMW R1200RT LC Boxer
lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas
101 mm x 73 mm
1.170 ccm
92 kW (125 pk) bij 7.750 t/min
125 Nm bij 6.500 t/min
12,5 : 1
Elektronische inspuiting / digitaal motormanagement BMS-K+ met elektronische gasklepbediening
geregelde 3-wegkatalysator, Euro 3-emissienorm
> 200 km/h
3.9 l
5.3 l
euro loodvrij (RON 95)
3-fasen 540 W
12 V / 16 Ah
meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend
klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding
cardan
2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie
BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen
enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar
120 mm / 136 mm
1.485 mm
116 mm
63,6°
gegoten aluminium
3,50 x 17"
5,50 x 17"
120/70 ZR 17
180/55 ZR 17
Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen
Vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw
Standaard uitgerust met BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal)
2.222 mm
982,8 mm (gemeten over koffers: 984,5 mm)
1.415,6 mm
805/ 825 mm , lage buddy: 760 / 780 mm, hoge buddy: 830 / 850 mm
1810 / 1850 mm, lage buddy 1740 / 1780 mm, hoge buddy 1875 / 1915 mm
274 kg
235 kg
495 kg
221 kg
25,0 l
ca. 4,0 l
Motor
Type
Boring x slag
Cilinderinhoud
Vermogen
Koppel
Compressieverhouding
Mengselvorming / motormanagement
Uitlaatgasreiniging
Prestaties / verbruik
Topsnelheid
Verbruik per 100 km bij 90km/h constant
Verbruik per 100 km bij 120 km/h constant
Brandstof
Elektrische installatie
Dynamo
Accu
Aandrijving
Koppeling
Transmissie
Secundaire overbrenging
Rijwielgedeelte / remmen
Frame
Voorwielgeleiding / -vering
Achterwielgeleiding / -vering
Veerweg voor / achter
Wielbasis
Naloop
Balhoofdhoek
Velgen
Velgmaat, voor
Velgmaat, achter
Bandenmaat, voor
Bandenmaat, achter
Remmen, voor
Remmen, achter
ABS
Maten / gewichten
Lengte
Breedte incl. spiegels
Hoogte zonder spiegels
Zithoogte, onbeladen
Binnenbeen curve, onbeladen
Rijklaargewicht
Drooggewicht
Max. toelaatbaar totaalgewicht
Max. belading (bij standaarduitrusting)
Tankinhoud
Reserve
BMW R1200RT Boxer
lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen en 4 radiaal geplaatste kleppen per cilinder, centraal geplaatste balansas
101 mm x 73 mm
1.170 ccm
81 kW (110 pk) bij 7.750/min
120 Nm bij 6.000/min
12,0 : 1
elektronische inspuiting in inlaattraject / digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling, dubbele ontsteking
geregelde 3-wegkatalysator, Euro 3-emissienorm
> 200 km/h
4,1 l
5,2 l
Super plus loodvrij 98 RON, dankzij automatische slagregeling echter rijbaar tot ten minste 95 RON
draaistroomgenerator 60 A / 720 W
12 V / 19 Ah onderhoudsvrij
Enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend
Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak (overdrive)
Cardan
2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie
BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 35 mm, centraal geplaatst veerbeen
Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar
120 mm / 135 mm
1.485 mm
110 mm
63,8°
gegoten aluminium
3,50 x 17"
5,50 x 17"
120/70 ZR 17
180/55 ZR 17
zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen
vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw
Standaard uitgerust met BMW Motorrad Integral ABS (deel-integraal)
2.230 mm
905 mm (gemeten over koffers: 980 mm)
1.430 mm
820 / 840 mm (verlagingsset: 750 mm, extra lage buddy (eendelig): 765 mm, lage buddy: 780 / 800 mm, comfort buddy: 785 mm)
1.880 / 1.920 mm (verlagingsset: 1.750 mm, extra lage buddy (eendelig): 1.780 mm, lage buddy: 1800 / 1.840 mm, comfort buddy: 1.820 mm)
263 kg
233 kg
495 kg
232 kg
25,0 l
ca. 4,0 l
Motor
Boring x slag
Cylinderinhoud
Vermogen
Koppel
Compressieverhouding
Motormanagement
Uitlaatgas reiniging
Prestaties / Verbruik
Topsnelheid
Verbruik per 100km bij 90 km constant
Verbruik per 100km bij 120 km constant
Brandstof
Elektrische installatie
Dynamo
Accu
Aandrijving
Koppeling
Transmissie
Rijwielgedeelte / remmen
Frame
Voorwielgeleiding / vering
Achterwielgeleiding / vering
Veerweg voor / achter
Wielbasis onbeladen
Naloop onbeladen
Balhoofdhoek
Velgen
Velgmaat voor
Velgmaat achter
Bandenmaat voor
Bandenmaat achter
Remmen voor
Remmen achter
ABS
Maten / gewichten
Zithoogte
Rijklaargewicht
Drooggewicht
Max toelaatbaar gewicht
Max belading
Tankinhoud
Lengte
Hoogte
Breedte
Type lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, een nokkenas en vier kleppen per cilinder, centrale balansas
101 mm x 73 mm
1170 cc
81 kW (110 pk) bij 7.500 t/min
115 Nm bij 6.000 t/min
12 : 1
Elektronische inspuiting in inlaattraject / BMW motormanagement
Geregelde 3-weg-katalysator met 1 lambdasonde per cilinder, emissienorm EU-3
200 km / uur
3,6 l
4,8 l
Superplus loodvrij RON 98; dankzij pingelsensoren is RON 95 ook geschikt
Wisselstroom 60 A / 720 W
12 V / 19 Ah onderhoudsvrij
Enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend
Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding
Tweedelig, voor- en achterframe met meedragende motortransmissie-eenheid
BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 35 mm, centraal geplaatst veerbeen (uitgaande demping bij ESA* elektronisch instelbaar)
Eenzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever, WAD-veerbeen, veervoorspanning handmatig met draaiknop hydraulisch traploos (bij ESA* elektronisch) instelbaar, uitgaande demping (bij ESA* elektronisch) instelbaar
120 mm / 135 mm
1485 mm
115,8 mm
63,8°
Gegoten aluminium
3,50 x 17"
5,50 x 17"
120 / 70 ZR 17
180 / 55 ZR 17
Remsysteem met dubbele schijfremmen, zwevend gemonteerd, diameter 320 mm, 4-zuiger vaste remklauwen
Schijfrem, diameter 265 mm, 2-zuiger zwevende remklauw
BMW Motorrad Integral ABS (deelintegraal)
820 mm / 840 mm 780 mm / 800 mm (lage buddyseat, optie)
259 kg
229 kg
495 kg
236 kg
27 l waarvan 4 l reserve
2230 mm
Zonder spiegels windscherm laag 1.430 mm windscherm hoog 1.560 mm
Incl. spiegels 905 mm (gemeten over koffers: 980 mm)
YouTube kanaal Luc (motorvideo's)
© 2015 - 2025 Luc Horbach